Recomandarea acestei perioade este o poezie scrisă de mine în periada iunie-august 2010. După cum se vede, perioada pentru care este ”valabilă” recomandarea e până peste o săptămână, adică 5 septembrie🙂 Momentan poezia nu are titlu, așa că aștept sugestii pentru titlu dacă are cineva vreo idee🙂

Am apărut dintr-o întâmplare,
Și m-am născut din greșeala unei calde veri,
Nu demult, dar mi se pare
Că au trecut de atunci trei mii de ierni…
Le-am simțit ninsoarea și le-am trait răcelile
Și tot mai des soarele respiră ger,
Viciindu-mi versul, înghețându-mi venele,
Îmbolnăvindu-mi poezia și-n ce cred…
Doi îngeri întorși cu fața către vest
Îmi măsoară sufletul în aur,
Îmi trag la sorți povestea, și doar din spate îi zăresc,
Cum râd, cum strigă, cum se ceartă pentru un laur…
Un laur care vor să-l pună sus, pe capul meu,
Dar eu nu-l vreau, niciodată nu l-am vrut,
Îi văd aici, însă mi-e dor de ei mereu,
Și totuși încă n-am plecat, deși aș fi putut…
Se lasă noaptea peste munți,
Și îngerii îmi respiră noaptea:
”E atât de simplu, ascuns în întuneric să renunți
Și să-ți consideri act de eroism, trădarea!”
Dar nu-i trădare întotdeauna,
Și uneori, e chiar un gest eroic,
Căci nimeni nu poate să înțeleagă lumea
Cum o înțelege un paralitic, fost războinic…