Motto”Sunt ca un individ cu Down văzut prin ochii unui autist…” – Florin Daniel Coman

Sunt cel mai rău om care a existat vreodată în lume,
Sunt cel mai rău tocmai pentru că sunt cel mai bun,
Împrăștiind în jur, fără bravadă, mii de lucruri bune,
Am ajuns să nu mai știu când să cedez, să mă supun…

Sunt cel mai rău om din lume fiindcă îmi pasă,
Sunt cel mai rău pentru că nu pot fi indiferent,
Cel mai prost din curtea școlii, cel ce iubește și nu lasă,
Ce-și anulează sinele pentru ființa cea frumoasă…

Sunt cel mai prost pentru că pot să înțeleg orice,
Și știu că dacă aș fi altfel nu aș mai avea nimic,
Pentru că lumea vrea sânge, nu o cicatrice,
Și dacă aștept același lucru, devin un inamic…

Sunt cel mai rău deoarece sunt cel mai sincer,
Și mă așez în fața ta ca un mort pe catafalc,
Un individ banal, aproape ca un simplu felcer,
Fără minciuni și falsități, ca și desenul pe un calc…

Sunt cel mai rău fiindcă mi-e dor de pasiune,
Și pentru că iubesc cu toată ființa mea,
Fiindcă sunt cel mai naiv om din lume,
Și cel mai al dracului din viața mea…

Sunt cel mai prost fiindcă ajut și nu aștept nimic,
Fac totul și vreau prea putin, dar ăsta sunt,
Nu vreau mii de lauri ca-n mediul academic,
Ci ceva simplu, sincer, pentru când voi fi cărunt…

Sunt cel mai prost din curtea grădiniței,
Un individ cu Down printre autiști,
Un retardat într-o școală de masă,
Un poluant printre ecologiști…

Știu că am șanse mari să-mi colapsez singur lumina,
Să îmi iau viața într-un moment de rătăcire,
Sau atunci când cea mai lucidă îmi va fi mintea,
Să uit de tot și toate și să-mi amintesc de mine…

Din zece mii de cazuri, în 990 mă sinucid,
Și parcă e prea mare procentul pentru mine,
Eu, care sunt în lumea asta, omul cel mai lucid,
Să ajung să mă gândesc la cum sa plec din lume?

Sunt cel mai rău om care a existat vreodată în lume,
Și totuși, fără aroganță, sunt unul dintre cei mai buni,
Sunt cel mai bun, iertător, înțelegător și iubitor om din lume,
Și, din păcate, uneori, de asta, mie mi-e rău…

Lumea parcă vrea doar oameni mincinoși, nemernici, falși și bădărani…
…da, sunt cel mai prost din curtea școlii…